Elektryczny samochód dostawczy z Ursusa [wideo]

dodano: 2017-04-26 23:14 | aktualizacja: 2017-04-29 17:01
autor: Janusz Sulisz | źródło: Ursus SA

Ursus_Elvi_dostawczy_solar_360px.jpg Podczas Hannover Messe 2017 firma Ursus pokazała nowe prototypy, w tym elektrycznego samochodu dostawczego i autobusu elektryczno-wodorowego. Na stoisku Ursusa w targach Hanowerze były m.in. premier Beata Szydło i kanclerz Angela Merkel. Warto obejrzeć wideo ze stoiska Ursusa na targach.

Ursus_Elvi_dostawczy_hanower_760px.jpg


Co ciekawe, do dostawczaka Ursusa silnik opracuje i dostarczy firma H. Cegielski-Poznań (HCP). Lubelski Ursus zaprojektuje i wyprodukuje sam dostawczy samochód elektryczny o masie 3,5 t. Podpisano stosowną umowę.

- Mały samochód dostawczy, który powstanie na mocy podpisanej umowy, w naszej opinii idealnie wpisuje się w program elektromobilności zapoczątkowany przez premiera Morawieckiego, a także jest polską odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku polskiego oraz rynków europejskich na mały kompaktowy elektryczny samochód dostawczy, który z powodzeniem może być użytkowany zarówno przez służby pocztowe, komunalne czy segment hotelarski – powiedział Andrzej Zarajczyk, przewodniczący rady nadzorczej Ursusa.


Kolejną ciekawostką jest to, że dostawczak ten będzie miał zamontowane napędy w kołach.

- Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy. Jest o 15 proc. większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach – powiedział Wojciech Więcławek, prezes HCP.


Samochód elektryczny Ursusa ma mieć ładowność 1,1 t - do kabiny zabierze 3 osoby.

Elektryczny ELVI będzie dostępny w dwóch wersjach – z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 60-70 kW lub z dwoma po 35 kW każdy. Jeden silnik będzie montowany w centralnej części pojazdu, a w wersji dwusilnikowej, napędy zostaną umieszczone najprawdopodobniej w nadkolach.

Zasięg na jednym ładowaniu baterii litowo - jonowych to około 150 km, zakładając prędkość maksymalną 100 km/h. Pojazd ma ładować się szybciej niż  Tesla – w 15 minut ma naładować 90 proc. pojemności baterii. Samochód Ursusa ma mieć tylko 2 m wysokości, aby mógł wjechać na parking podziemny np. w centrum handlowym. 

 
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja
Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Moduł Conax Eycos CAM + karta Smart HD+ 2m

Karta startowa Smart HD 2-miesięczna + do kompletu najtańszy moduł...

215 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 grafit

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Mini PC Android Zidoo X10

Mini PC na systemie Android 6.0 Marshmallow z procesorem Realtek...

1090 zł Więcej...