Seryjna produkcja Audi e-tron w Brukseli

dodano: 2018-09-06 10:29 | aktualizacja: 2018-09-07 12:39
autor: Jakub Sulisz | źródło: Audi Brussels/Interia

Audi e-tron samochód elektryczny Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni. Potężnie zbudowany sportowy SUV umiejętnie łączy dużą przestrzeń z komfortem samochodu luksusowego. Nie poddaje się tradycyjnym ograniczeniom pojazdów elektrycznych, zapewniając wysokie osiągi, duży zasięg i wygodę codziennego użytkowania.

Audi e-tron samochód elektryczny


Podczas marcowego Genewa Motor Show 2018 zaprezentowano prototyp modelu Audi e-tron, pokazany w specjalnym kamuflażu. Wersja prototypowa tego modelu jest zbliżona do ostatecznej wersji, której produkcja rozpocznie się pod koniec roku w fabryce Audi w Brukseli.
 

Elektryczny SUV niemieckiego producenta został wyposażony w dwa silniki elektryczne o mocy 265 kW, które rozwijają 561 Nm momentu obrotowego. Duży zasięg wynoszący ponad 400 km daje klientom możliwość czysto elektrycznej jazdy. Wersję produkcyjną Audi e-tron można doładowywać energią elektryczną na stacjach szybkiego ładowania zapewniających moc ładowania 150 kW. W ten sposób, nowy SUV może być gotów do kolejnego etapu długiej podróży w niespełna 30 minut.
 

Samochód najwyższej próby
Zanim produkcyjna wersja Audi e-tron pojawi się na drogach, prototyp Audi e-tron przejechał ponad 5.000.000 kilometrów podczas testów na czterech kontynentach w najbardziej zróżnicowanych warunkach i miejscach. Pokazał swoje możliwości w chłodach Skandynawii i w upale Afryki, na ogromnych wysokościach najwyższych gór Azji i na północnej pętli toru Nürburgring, w korkach chińskich miast i na amerykańskich autostradach. Audi e-tron to elektryczny SUV, na którym będzie można polegać każdego dnia, w każdej sytuacji.
 

Komfort, który elektryzuje
Genialnie zaprojektowana przestrzeń, perfekcyjna funkcjonalność i najbardziej zaawansowana pod względem innowacyjności technika –  we wnętrzu prototypowego Audi e-tron kierowca i pasażerowie zyskują szerszą perspektywę. To, co daje się odczuć od razu, to duża przestrzeń, minimalistyczny design, luksusowe wykończenie oraz doskonałe wyciszenie wnętrza wynikające z dźwiękoszczelnej i maksymalnie zwartej konstrukcji.

W prototypie Audi e-tron debiutują także - w skali światowej jeśli chodzi o samochody produkowane seryjnie - opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne. Są one znacznie węższe niż lusterka standardowe. Na płaskich wspornikach zamontowano małe kamery. Rejestrowany przez nie obraz wyświetlany jest następnie na ekranach OLED umiejscowionych w przejściu między deską rozdzielczą, a drzwiami. Wirtualne lusterka zewnętrzne adaptują się do zmiennych warunków drogowych, potencjalnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo.

 

Audi samodzielnie zbudowało szereg własnych kompetencji rozwijając technologię tworzenia akumulatorów oraz systemów napędowych, a następnie wdrożyło je właśnie w Audi e-tron. Natomiast nasi pracownicy sami obmyślili, zaplanowali i wprowadzili wiele etapów procesu produkcyjnego - powiedział Patrick Danau, dyrektor zarządzający zakładów Audi Brussels. 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja
Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena TechniSat Satman 850 Smiley alu + adapter 40mm

Niemiecka, aluminiowa antena podświetlana firmy TechniSat o nazwie Satman 850...

540 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SX88+ HEVC HD Multistream

Mały, satelitarny odbiornik HD z DX - Blindscanem, dźwiękiem E-AC3...

319 zł Więcej...

Inteligentny kabel 3m iHDMI

Kierunkowy kabel HDMI-HDMI dł. 3m - dobrze działa z dekoderami...

229 zł Więcej...