Pod Wrocławiem największa na świecie fabryka baterii do elektryków

dodano: 2019-07-27 14:09 | aktualizacja: 2019-07-29 21:40
autor: Jan Borejko | źródło: LG Chem/wroclaw.pl/obserwatorgospodarczy.pl

LG-Chem-Hyundai-auto-elektryczne-360px.jpg Już w przyszłym roku w podwrocławskich Kobierzycach koreański koncern LG Chem ma zakończyć rozbudowę fabryki zajmującej się produkcją baterii do aut elektrycznych. Po zakończeniu inwestycji będzie to jedna z największych tego typu fabryk na świecie. Będzie też dużo większa od Gigafactory w Nevadzie, produkującej baterie Panasonic dla aut elektrycznych Tesli.

LG-Chem-ZOe-elektryczny-samochód-760px.jpg




LG Chem twierdzi, że rynek samochodów elektrycznych rośnie o 40 proc. rocznie. To dlatego firma LG Chem zdecydowała się na rozbudowę istniejącego zakładu baterii do aut elektrycznych pod Wrocławiem. Pod koniec przyszłego roku fabryka ma osiągnąć moce produkcyjne baterii do aut elektrycznych na poziomie 70 GWh. Aktualnie to tylko 20 GWh, choć to i tak największy zakład spośród fabryk w grupie LG Chem.

Warto przypomnieć, że słynna Gigafactory firmy Tesla w Nevadzie ma zdolności produkcyjne tylko na poziomie 35 GWh. Po rozbudowie zakład LG Chem pod Wrocławiem będzie 2 razy większy. Stanie się więc największym zakładem produkującym baterie do aut elektrycznych na świecie.

Inwestycja LG Chem do końca przyszłego roku zamierza zainwestować w Polsce 3 mld dol. Perspektywa tej inwestycji jest o tyle ważna dla regionu, że w ciągu 5 lat zatrudniać ma aż 6 tys. pracowników. 

 


Co ciekawe, LG Chem zaopatruje wielu producentów samochodów hybrydowych i elektrycznych w swoje baterie, w tym m.in. Renault ZOE, GM Volt, Opel Ampera, Hyundai Sonata, Kia Niro czy Volvo XC90. Lista elektrycznych i hybrydowych aut z bateriami LG Chem jest tu.

LG Chem ma dostarczać swoje baterie dla koncernów: Ford Group, Dailmer Group, VW Group, GM Group oraz Hyundai - Kia, co ma w 2020 roku stanowić blisko 40% rynku. Rozwój fabryki pod Wrocławiem jest prawdopodobnie skutkiem zamówień z Volkswagena i Dailmer Group, czyli blisko fabryk tych koncernów w Niemczech i Polsce. Ryzykiem obarczone są dostawy dla Renault - Nissan, ale to tylko 9%.

LG Chem ma perspektywy zostania liderem w produkcji baterii dla elektrycznych aut już w 2020 roku.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polski rynek
Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kamera SJCAM SJ8 PRO

980 zł Więcej...

DJI Osmo Pocket

1 490 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 700HD

AB CryptoBox 700HD to tani satelitarny dekoder HD oparty na...

235 zł Więcej...