Od poniedziałku 7 października niemiecki kanał RTL II stał się RTLZWEI, pokazując się w zupełnie nowej stylistyce, która spełnia potrzeby wszystkich kanałów komunikacji firmy RTL. Jednocześnie rdzeń marki RTL ma być teraz komunikowany i prezentowany w jaśniejszy i bardziej aktualny sposób jako kanał informacyjny nr 1 w krajach niemieckojęzycznych.
Poprzednie okrągłe logo RTL II zostało zastąpione kwadratową ikoną z otwartą ramą. W jego centrum znajduje się ponownie II z dynamicznie fazowanymi krawędziami. Słowo ZWEI (niem. dwa) jest teraz reklamowane po raz pierwszy w nowym, nowoczesnym wydaniu.
Carlos Zamorano, dyrektor ds. marketingu i komunikacji stacji przekazał:
RTLZWEI oznacza młodą, nowoczesną i innowacyjną telewizję reality. Jesteśmy na rozdrobnionym, zdigitalizowanym i konkurencyjnym rynku. Dlatego w naszym nowym projekcie korporacyjnym dążymy do jasnego celu: RTLZWEI powinna pozostać wyraźnie rozpoznawalna jako niezależna, wyróżniająca się marka rozrywkowa. Nasza obecność musi się wyróżniać - na wszystkich kanałach, w powietrzu, a obecnie szczególnie w świecie cyfrowym. Silna marka nadawcy emanuje markami treści i odwrotnie.
Ostatni rebranding marki RTL II miał miejsce w lutym 2015 r. Od tego czasu stacja ewoluowała na wiele sposobów: poprzez konsekwentne skupianie się na treściach reprezentujących prawdziwe życie w całej jej różnorodności, RTLZWEI zaostrzyło swój profil na rynku. Dzięki dużym raportom społecznościowym i nowym formatom dokumentów kanał oferuje treści informacyjne bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Ale reality show, takie jak „Love Island”, emitują emocje na antenie i w Internecie. Projekt wprowadza tę kompleksową zmianę.
Główne logo to połączenie kwadratowej ikony i napisu - oba mogą być używane niezależnie. Fazowane krawędzie rzymskiej liczby II nadają sylwetce nowoczesny wygląd. Największa zmiana zawiera znak słowny: ZWEI jest reklamowany po raz pierwszy w historii nadawcy i umieszcza czcionkę Helvetica na wyrazistej prostocie.
Projekt został opracowany w ścisłej współpracy z agencją mehappy GmbH.