Element One - kiedy samolot pasażerski na wodór?

dodano: 2021-06-16 21:15
autor: Janusz Sulisz | źródło: HES Energy Systems/Interia.pl

HES-5 samolot na wodór 360px.jpg Firma HES Energy Systems z siedzibą w Singapurze od 2018 roku pracuje nad Element One - samolotem, który ma być pierwszą na świecie elektryczną maszyną pasażerską działającą w oparciu o ogniwa paliwowe i energię wodorową, a także wykorzystujący panele fotowoltaiczne na górnej części konstrukcji. Samolot ma być całkowicie zeroemisyjny.

HES Energy Systems samolot na wodór 760px.jpg


Spółka macierzysta HES, ISAE-SUPAERO, również niedawno ogłosiła, że ​​chce podążać śladami francuskiego pilota Jeana Mermoza, aby wykonać lot nad południowym Atlantykiem z Senegalu do Brazylii o długości około 3 000 km przy użyciu bezzałogowego samolotu zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Według analiz z raportu udostępnionego przez Markets and Markets, do 2030 roku rynek samolotów opierających się o rozwiązania wodorowe będzie warty 7,4 mln dol.
 


Samolot został zaprojektowany do latania tylko 4 pasażerów na dystansie do 5000 km. 
Zależy to od tego, czy paliwo wodorowe jest przechowywane w postaci gazowej czy płynnej. Istotne za to jest to, że s
amolot HES Energy Systems może być zatankowany w mniej niż 10 minut. Samolot ma 14 śmigieł, z których każde jest przymocowane do zielonego wodorowego ogniwa paliwowego.

Element One wykorzystuje do działania ultralekkie ogniwa paliwowe na wodór, które są w stanie dostarczyć moc na poziomie około 500 Wh/kg całego samolotu. Element One jest konstrukcją modułową, która zapewnia bezpieczny montaż elementów i spore możliwości personalizacji, w zależności od poszczególnych zamówień.

Producent Element One nawiązał również współpracę z Wingly, start-upem z siedzibą w Paryżu, który umożliwia prywatnym pilotom dzielenie się miejscami z lokalnymi pasażerami, podobnie jak aplikacja do wspólnych przejazdów.

HES ogłosił, że ma nadzieję zbudować pierwszy latający prototyp Element One przed 2025 r. i wkrótce udostępni więcej informacji na temat swoich prac w lotnictwie wodorowym.

Źródło: www.hes.sg
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Technologia wodorowa
Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik EDISION OS NINO+ DVB-S2 HEVC

Odbiornik EDISION OS NINO+ DVB-S2 HEVC - tani tuner na...

369 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Optibox NGEN H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki OptiBox firmy AX...

109 zł Więcej...