– Dzięki licznym inwestycjom zagranicznym Polska stała się europejskim centrum produkcyjnym akumulatorów litowo-jonowych. W 2020 r. wartość eksportu w tym sektorze wyniosła ok. 2,9 mld euro. Jesteśmy również trzecim co do wielkości rynkiem pod względem liczby przedsiębiorstw z tej branży (61 podmiotów). Przed nami stoją wciąż liczne wyzwania: dalsze zwiększenie udziału polskich przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw sektora bateryjnego, podnoszenie kompetencji osób zatrudnionych w tym obszarze, wzrost świadomości społecznej w kwestiach środowiskowych oraz zniesienie wciąż bardzo licznych barier natury administracyjnej utrudniających realizację niektórych inwestycji. O tym wszystkim porozmawiamy już w październiku na Battery Day podczas Kongresu Nowej Mobilności
– mówi Jan Wiśniewski, Kierownik Centrum Badań i Analiz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
– Według prognoz BNEF popyt na baterie zwiększy się z 269 GWh w 2021 roku do 2,6 TWh do 2030 i 4,5 TWh do 2035 roku. Dlatego Europa stawia na skrócenie łańcucha dostaw i budowę lokalnego zrównoważonego rynku baterii. Komisja Europejska w ramach wsparcia sektora powołała porozumienie Batt4EU, na rzecz którego przeznaczono 925 mln euro z unijnego programu Horyzont Europa. Celem porozumienia jest wspieranie innowacyjnych inwestycji w całym łańcuchu badawczo-rozwojowym i dostaw rynku. Według Ministerstwa Rozwoju wartość europejskiego rynku produkcji ogniw i baterii w 2025 roku szacowana jest na ok. 250 mld euro. Battery Day na KNM 2021 będzie niepowtarzalną okazją na dyskusję w eksperckim gronie o tym, jakie kroki powinna podjąć Polska, aby wykorzystać tę szansę w możliwie efektywny sposób
– mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
Dynamiczny wzrost zapotrzebowania na pojazdy elektryczne i ich kluczowe podzespoły może być dla branży automotive dużym wyzwaniem wiążącym się m.in. z koniecznością zagwarantowania dostaw ogniw li-ion w długoletniej perspektywie. Otwiera to szerokie możliwości dla polskiego sektora bateryjnego oraz podmiotów, które planują w naszym kraju budowę kolejnych zakładów produkujących akumulatory oraz powiązane komponenty.
– Mapa inwestycji przemysłu bateryjnego w Polsce, uwzględniająca producentów ogniw, akumulatorów wysokonapięciowych i innych komponentów, jak również firmy zajmujące się ich recyklingiem oraz utylizacją, wyzwania natury gospodarczej, legislacyjnej, administracyjnej oraz społecznej, przed którymi staje sektor bateryjny w Polsce czy analiza projektu nowych regulacji UE dotyczących baterii i emisyjności procesu produkcji to wybrane tematy dyskusji, która odbędzie się w ramach „Polish Battery Day” na KNM 2021
– mówi Jan Wiśniewski, Kierownik Centrum Badań i Analiz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
Odbiornik Vu+ ZERO 4K
Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...
719 zł Więcej...Antena TELE System PF85 grafit
Włoska, stalowa antena podświetlana PF85 znanej firmy TELE System, z...
179 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)
Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...
99 zł Więcej...