Rosyjski rynek pay-tv utknął

dodano: 2021-11-18 20:17
autor: RO | źródło: TMT Consulting

Pay-tv Rosja russia płatna telewizja 360px.jpg Według wyników z III kwartału 2021 r., liczba abonentów płatnej telewizji w Rosji wzrosła jedynie o 0,1% (o 90 tys.) i wyniosła 46,3 mln. Penetracja usług utrzymała się na poziomie 82%. Takie dane pochodzą z raportu TMT Consulting.

pay-tv-platna-telewizja-760px.jpg


Co ciekawe, wcześniej opublikowany raport Telecom Daily potwierdza stagnację rynku, jednak zawarte w nim liczby są nieco inne. Zgodnie z raportem, baza abonencka płatnej telewizji płatnej telewizji wzrosła o 116 tys. do 45,2 mln gospodarstw domowych. Penetracja usług wyniosła 81%.

Jak wyliczyli analitycy TMT Consulting, przychody operatorów ze świadczenia usług pay-tv nie wzrosły w porównaniu do II kwartału i ponownie wyniosły 26,5 mld rubli. Po raz pierwszy odnotowano brak wzrostu w III kwartale, wcześniej tylko w I kwartale tradycyjnie nastąpił spadek przychodów z powodu sezonowości w segmencie satelitarnym.

Wskaźnik ARPU nieznacznie spadł o 0,4 rubla i pozostał na poziomie 191 rubli. Według Telecom Daily, średni przychód na użytkownika to 194 ruble.

Dodatnią dynamikę odnotowano jedynie w segmencie IPTV. W porównaniu do poprzedniego roku, liczba gospodarstw domowych korzystających z tej technologii wzrosła o 700 tys.

W ostatnim kwartale nie odnotowano wzrostu w segmencie telewizji satelitarnej. Liczba abonentów telewizji kablowej zmniejszyła się o 300 tys. użytkowników.

Prawie cały wzrost w trzecim kwartale (89 tys.) przypadł operatorom z największej piątki: Trikolor, Rostelekom, MTS, Er-Telekom i Orion. Ten sam ranking liderów przedstawił Telecom Daily. Liderem rynku pod względem tempa wzrostu pozostaje MTS - w ciągu kwartału operatorowi udało się przyciągnąć 48 tys. abonentów, zarówno w technologii internetowej, jak i satelitarnej.

Baza abonentów Rostelekom wzrosła o 34 tys. Operator w dalszym ciągu zwiększa udział dzięki usługom IPTV i szerokopasmowego dostępu do Internetu.

Całkowita baza abonencka operatorów, którzy nie znaleźli się w TOP 5, pozostała prawie bez zmian. Odpływ abonentów w segmencie telewizji kablowej został zrekompensowany wzrostem w IPTV.

W Moskwie liczba abonentów nadal spada (-0,2% w III kwartale). Stolica Rosji pozostaje największym rynkiem płatnej telewizji, stanowiąc 12% całkowitej bazy abonentów kraju i 13% przychodów. Pozycja operatorów na rynku metropolitarnym nie zmieniła się w III kwartale. MTS tradycyjnie stał się najszybciej rozwijającym się operatorem ze wzrostem 7 tys. abonentów.

Pomimo nasycenia rynku, potencjał wzrostu pozostaje zarówno dzięki wprowadzaniu nowych mieszkań i usług komunalnych w miastach oraz indywidualnemu budownictwu mieszkaniowemu, jak i dzięki wszechobecności technologii IPTV. Zmienność rynku może stymulować przepływ w ramach istniejącej bazy między operatorami do tych, którzy oferują bardziej interesujące usługi pod względem treści i  oraz atrakcyjne pod względem kosztów kompleksowe rozwiązania.

Źródło: cableman.ru
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe
Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena TELE System PF85 grafit

Włoska, stalowa antena podświetlana PF85 znanej firmy TELE System, z...

159 zł Więcej...

Kabel HDMI biały płaski 2.1 8K UHD 3,0m

Płaski, biały kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...

Przepust dachowy średnicy 48mm

Przepust dachowy do kabli średnicy 48mm

89 zł Więcej...