Wyłączenie 3G na dużym, spójnym obszarze sieci komercyjnej jest najprawdopodobniej ostatnim testem przed masowym wyłączaniem 3G w całej sieci komercyjnej T‑Mobile.
Odzyskane w ten sposób częstotliwości z zakresu
900 MHz T‑Mobile planuje przeznaczyć na zwiększenie prędkości uzyskiwanych przez klientów w sieciach LTE i 5G oraz ich pojemności. Niezależnie od decyzji w tym zakresie przeznaczenie uwolnionego pasma na popularniejsze technologie może przełożyć się na
wzrost prędkość przesyłania danych nawet o ponad 10%.
Wyłączenie sieci 3G to naturalny krok w rozwoju technologii komunikacji mobilnej.
Obecnie klienci korzystają przede wszystkim z sieci LTE i 5G, w których przesyłanych jest 97% wszystkich danych wykorzystywanych przez klientów. Ponad połowa rozmów telefonicznych realizowana jest w technologii VoLTE, która działa w oparciu o transmisję danych w LTE. To wszystko powoduje, że sieć 3G pozostaje w dużej mierze pusta i z każdym tygodniem coraz mniej wykorzystywana. Już od ponad roku wszystkie nowe modele telefonów oferowane klientom przez T‑Mobile obsługują zarówno LTE jak i VoLTE.
Klienci, którzy mają
karty SIM starsze niż 7 lat (mogą nie obsługiwać LTE) mogą je wymienić za darmo w salonach i sklepach T‑Mobile. Konsultanci pomogą również zweryfikować czy posiadany model telefonu obsługuje technologię LTE, jeśli nie zaproponują różne modele urządzeń we wszystkich przedziałach cenowych w zależności od potrzeb i wymagań klientów.
T-Mobile przygotował dla klientów specjalną stronę, na której można znaleźć informacje dotyczące wyłączania sieci 3G i najczęstszych związanych z tym pytań
https://www.t-mobile.pl/c/wylaczamy3g.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.