Skrócenie cennych minut z potencjalnego czasu podłączania pojazdów elektrycznych jest powszechnym celem naukowców zajmujących się akumulatorami i widzieliśmy przełomowe osiągnięcia zarówno dzięki grupom badawczym, jak i prywatnym firmom pracującym w tej dziedzinie. Obejmuje to badania szczegółowo opisujące baterie aluminiowo-jonowe i eksperymentalne elektrody , które mogą skrócić czas ładowania do zaledwie kilku minut, podczas gdy start-upy, takie jak StoreDot i znani gracze, tacy jak Volvo, również rzucają czapki na ring.
Firma ABB ma to, co twierdzi, że jest najszybszą na świecie ładowarką do pojazdów elektrycznych, z możliwością pełnego naładowania samochodu w 15 minut lub mniej. Enovix pracuje nad podcięciem tych liczb dzięki swojej zastrzeżonej architekturze baterii, która obejmuje katodę i anodę klasy EV wykonaną z krzemu, ukształtowaną w „architekturę ogniw 3D”.
W ciągu ostatniej dekady badań nad akumulatorami regularnie obserwowaliśmy obecność krzemu , który stanowił alternatywę dla grafitu stosowanego w dzisiejszych anodach ze względu na jego znacznie lepszy potencjał magazynowania energii.
Enovix nie zagłębia się w liczby dotyczące tego aspektu wydajności, tylko po to, by powiedzieć, że konstrukcja baterii zwiększa gęstość energii i może wytrzymać ponad 1000 cykli, zachowując 93% swojej pojemności.
Firma rozwija swoją technologię w ramach programu grantowego Departamentu Energii USA i ma nadzieję zaoferować rozwiązanie nie tylko dla pojazdów elektrycznych, ale także dla szerszych zastosowań związanych z magazynowaniem energii.
Enovix twierdzi, że jego akumulator można naładować od zera do 80 proc. w ciągu zaledwie 5,2 minuty, a do ponad 98 proc. w mniej niż 10 minut.
- Możliwość szybkiego ładowania może przyspieszyć masową adaptację pojazdów elektrycznych, a my byliśmy w stanie zademonstrować poziom wydajności, który spełnia i przekracza wiele planów OEM - powiedział Harrold Rust, współzałożyciel, dyrektor generalny i prezes firmy Enovix.
- Producenci pojazdów elektrycznych dążą do budowy akumulatorów, które obsługują większy zasięg, podczas gdy sektor publiczny i prywatny pracują nad zwiększeniem dostępu kierowców pojazdów elektrycznych do szybkich ładowarek. Z dumą wspieramy te cele, aby pomóc zelektryfikować przemysł motoryzacyjny i pokazać, że nasze akumulatory są ekscytującą opcją zasilania, szybko ładujących się pojazdów elektrycznych o dużym zasięgu.
Ciekawa jest prezentacja zatytułowana „Baterie litowo-jonowe z anodą krzemową do zastosowań w pojazdach elektrycznych”, która stanowi aktualizację programu dla pojazdów elektrycznych - można ją znaleźć tutaj .
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.