- Pierwszy na świecie pociąg wodorowy, Coradia iLint, pokazuje nasze wyraźne zaangażowanie w ekologiczną mobilność w połączeniu z najnowocześniejszą technologią. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy wprowadzić tę technologię do użytku seryjnego w ramach światowej premiery wraz z naszymi wspaniałymi partnerami
– mówi Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes zarządu Alstom.
Pomimo licznych projektów elektryfikacji w kilku krajach, znaczna część europejskiej sieci kolejowej pozostanie niezelektryfikowana na dłuższą metę. W wielu krajach liczba pociągów z silnikiem diesla w ruchu jest nadal wysoka, na przykład w Niemczech ponad 4000.
Alstom ma obecnie 4 kontrakty na pociągi regionalne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Dwa są w Niemczech: pierwszy z 14 składami pociągów Coradia iLint w regionie Dolnej Saksonii, a drugi dla 27 pociągów Coradia iLint w obszarze metropolitalnym Frankfurtu. Trzeci kontrakt pochodzi z Włoch, gdzie Alstom buduje 6 pociągów wodorowych Coradia Stream w regionie Lombardii – z opcją na 8 kolejnych. Czwarty kontrakt dotyczy Francji na 12 pociągów wodorowych Coradia Polyvalent współdzielonych w czterech różnych regionach Francji. W Polsce nikt o tym nie myśli, choć poniekąd nasz kraj ma duży potencjał jeśli chodzi o wodór, a diesel drogi.
Wodorowy skład Coradia iLint był pomyślnie przetestowany m.in. w Austrii, Holandii, Polsce i Szwecji.
Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX
Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...
219 zł Więcej...SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022
12 zł Więcej...Mini PC Homatics BOX R
Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...
389 zł Więcej...