Elektryczny kamper Mercedes EQT Marco Polo zapowiada przyszłość wielu mikrokamperów.
Mercedes od lat kieruje się ku małemu mikro-kamperowi Marco Polo opartego na furgonetce, pokazując prosty kamper koncepcyjny oparty na Citanie pierwszej generacji z 2016 roku. na początku 2021 r., a następnie w tym samym roku, pokazując nowego Citana jako mikro-kampera na Salonie Caravan w Düsseldorfie w 2021 r., zaledwie kilka dni po prezentacji furgonetki. Dwa miesiące później wyróżniono drugi kamper Citan w Swiss Caravan Salon.
Na tegoroczny
Salon Caravan Mercedes przywiózł osobowego vana klasy T z całkowicie nowym modułem Marco Polo, którego premierę zaplanowano na koniec roku. Wkrótce z całkowicie elektrycznego EQT wyprodukuje pełnowymiarowy i fabryczny samochód kempingowy, dodając małego vana do znanej rodziny luksusowych samochodów kempingowych Marco Polo, które obecnie opierają się wyłącznie na średniej wielkości vanach Klasy V i Vito.
Zamiast pojedynczego mikrokampera otrzymujemy rodzinę T-camperów.
Każda z wersji zostanie zaprojektowana tak, aby służyć zarówno jako samochód osobowy na co dzień, jak i rekreacyjny mały kamper, przy czym tylko stosunkowo szybki, prosty i bezbolesny proces oddziela jedną formę od drugiej. Ekonomiczne pojazdy wielofunkcyjne staną się wówczas bramą do marki Mercedes, a w przypadku modeli EQT do rodziny elektryków EQ.
Mercedes nie podał żadnych informacji na temat układu Concept EQT Marco Polo. Więc jeszcze nie wiemy o tym zbyt wiele.
Cała gama aut Marco Polo ma podnoszone dachy sypialne. Trzeba mieć nadzieję, że EQT będzie podążał za tradycją podnoszonego dachu, zapewniając dużo miejsca na głowę i miejsce do spania dla ponad 4 osób.
Mercedes zadebiutuje z wersją Concept EQT Marco Polo w piątek, 2 grudnia, przed planowanym debiutem produkcyjnym w 2. połowie 2023 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.