Usterki przy transmisji Formuły 1 w Viaplay

dodano: 2023-03-06 10:50
autor: Jerzy Kruczek | źródło: satkurier.pl

Viaplay coś poszło nie tak awaria I tym razem nie odbyło się bez problemów technicznych podczas ważnej transmisji w Viaplay. Ze zgłoszeń wstawianych w mediach społecznościowych w niedzielę, 5 marca przez użytkowników tej platformy streamingowej wynika, że problemy występowały podczas studia przed wyścigiem Formuły 1 o Grand Prix Bahrajnu, które rozpoczęło się o 14:30, ale nie podczas samego wyścigu. Zgłoszeń tych nie jest też aż tak dużo, jak miało to miejsce podczas poprzednich awarii Viaplay, zatem skala jest mniejsza.

Viaplay coś poszło nie tak awaria @BartoszLenik Twitter


W poprzednich sezonach Formułę 1 można było oglądać na kanałach Eleven Sports, które są dostępne w telewizji linearnej oraz w streamingu, w przeciwieństwie do Viaplay, która działa tylko w streamingu. W związku z tym od sezonu 2023 cały ruch został przeniesiony do sieci, co prowadzi do wzmożonego obciążenia serwerów. W efekcie sieć CDN nie zawsze radzi sobie ze zwiększonym zapotrzebowaniem na streaming. Viaplay miał już do czynienia z kilkoma poważnymi problemami technicznymi podczas transmisji na żywo z ważnych wydarzeń sportowych. Awarie dotyczyły m.in. transmisji Premier League, Bundesligi, Ligi Europy UEFA, czy KSW.
 
Jak złożyć reklamację?

Jak czytamy w regulaminie Viaplay, w przypadku wystąpienia błędów w serwisie, które nie są spowodowane przez użytkownika lub osoby korzystające z konta użytkownika, użytkownikowi przysługuje prawo do usunięcia błędu zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi praw konsumentów. Użytkownik może zainicjować podjęcie takiego działania w celu skorzystania z przysługujących praw, składając reklamację w Biurze Obsługi Klienta, poprzez wiadomość e-mail na adres: support(małpa)viaplay.pl lub telefonicznie pod numerem +48 855 555 011. Użytkownik może również skorzystać z czatu z obsługą klienta na stronie Obsługa Klienta. Po zakończeniu czatu, użytkownik może pobrać treść rozmowy zapisaną w trwałym formacie.

Sprawą zajmuje się UOKiK

Przypomnijmy, że prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny, wszczął w listopadzie ub.r. postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay, a także wystąpił o wyjaśnienia do Cyfrowego Polsatu i CANAL+ Polska w sprawie usług Polsat Box Go i CANAL+ online. Postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay może skutkować postawieniem zarzutów i nałożeniem kary w wysokości do 10 proc. obrotu.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT
Informacje
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

459 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...