dodano: 2023-05-15 20:31 | aktualizacja:
2023-05-15 23:11
autor: RO |
źródło: ses.com
Coroczne badanie Satellite Monitor podkreśla wiodącą rolę SES w dostarczaniu treści przez satelitę. SES w Europie jest operatorem satelitów Astra na pozycjach orbitalnych 19,2°E; 23,5°E czy 28,2°E.
Ogólny wzrost wynikał przede wszystkim ze wzrostu w Europie (+6,3 mln) i Afryce (+3mln) oraz stabilnej sytuacji w Ameryce Łacińskiej i regionie Azji i Pacyfiku. Zasięg w Ameryce Północnej (-5,4 mln) nadal spada z powodu trendu "cięcia kabli" i ciągłej ekspansji łączności światłowodowej w Stanach Zjednoczonych.
Poniższa tabela przedstawia zasięg SES na poszczególnych rynkach na świecie (według Satellite Monitor):
Rynek |
Liczba gospodarstw domowych |
Afryka |
49,5 mln |
APAC |
33,1 mln |
Ameryka Łacińska |
44 mln |
Bliski Wschód |
13,4 mln |
Ameryka Północna |
53,2 mln |
Europa |
175,8 mln |
Inne wnioski z raportu Satellite Monitor:
- Podczas gdy wideo na żądanie nadal przyciąga widzów, telewizja free-to-air (FTA) rozwija się na całym świecie
- Wraz z rozwojem łączności światłowodowej na całym świecie, IPTV też rośnie jako metoda odbioru telewizji, zabierając udział tradycyjnej telewizji kablowej
- Satelita w Afryce napędza wzrost liczby domów telewizyjnych z bezpośrednim odbiorem DTH jako skalowalnej i opłacalnej metody odbioru telewizji. SES w Etiopii osiągnął 90% zasięgu z pomocą swojego partnera Ethiosat
Od lat gromadzimy dane i wnioski z corocznych badań rynku Satellite Monitor dotyczących naszych obszarów telewizyjnych oraz zmieniającej się dynamiki rynku w zakresie dostarczania wideo i konsumpcji. Robimy to, ponieważ wierzymy, że dzięki tym danym możemy zapewnić naszym klientom prawdziwą wartość dodaną i umożliwić im podejmowanie świadomych decyzji biznesowych dotyczących najlepszego sposobu dostarczania treści do dużej grupy odbiorców w najbardziej opłacalny sposób
- powiedział globalny szef mediów w SES, Norbert Hölzle.
Satellite Monitor od 29 lat jest kluczowym badaniem porównawczym w branży satelitarnej, przeprowadzanym przez wiodące instytuty badań rynku w celu analizy dynamiki rynku (odbiór telewizji, rozdzielczość, urządzenia, etc), zasięgu (według kraju, pozycji orbitalnej i trybu odbioru) i demografii społecznej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.