Badanie firmy BARB wykazało, że 19,08 mln (67,4%) gospodarstw domowych miało dostęp do usługi przesyłania strumieniowego w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku. Liczba ta spadła o 1,7% z 19,42 mln pod koniec 2022 roku. Na początku 2022 r. prawie 20 mln brytyjskich domów korzystało z płatnej usługi streamingowej.
Według
BARB, to
Netflix,
Disney+ i
Prime Video zanotowały największe spadki, podczas gdy
NOW i
Apple TV+ mogą nadal odnotowywać wzrost liczby abonentów.
Zwycięzcy i przegrani (porównanie I kwartał 2023 - IV kwartał 2022):
- Netflix: 16,96 mln domów - spadek o 1,1% z 17,15 mln domów
- Prime Video: 12,9 mln domów - spadek o 1,7% z 13,12 mln domów
- Disney+: 7,14 mln domów - spadek o 1,9% z 7,27 mln domów
- NOW: 2,03 mln domów - wzrost o 8% do 1,88 mln domów
- Apple TV+: 1,91 mln domów - wzrost o 13% do 1,69 mln domów
Mniejsze usługi subskrypcyjne nie zostały uwzględnione.
Problemy dotykające branżę przesyłania strumieniowego są dobrze znane, a
Netflix próbuje zatrzymać użytkowników tańszym dostępem bez reklam.
Walka o utrzymanie subskrybentów i rozwój nie ogranicza się tylko do Wielkiej Brytanii. W USA usługa
Peacock firmy
Comcast zaczęła oferować ograniczoną ofertę za 19,99 dolarów w rocznej subskrypcji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.