Sprawa sięga 2016 roku, kiedy UOKiK nałożył kary na
Cyfrowy Polsat i
Polkomtel w łącznej wysokości
prawie 16,7 mln zł oraz nakazał emisję informacji o naruszeniu praw konsumentów w telewizji i publikację decyzji na stronach internetowych.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały skargi konsumentów na kampanię reklamową oferty
smartDOM - pakietu usług Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. Skargi dotyczyły reklam telewizyjnych emitowanych przed Bożym Narodzeniem 2014 roku, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.
Postępowanie Urzędu wobec obu spółek potwierdziło te sygnały. Konsument nie mógł kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.