W połowie sierpnia br. nastąpi zmiana nazwy Super RTL w Niemczech. Kanał będący aktualnie rezydentem SpongeBoba Kanciastoportego będzie nadawany jako RTL Super. Rebranding odbędzie się w ramach zapoczątkowanej w 2021 roku standaryzacji marki RTL.
28 lat po rozpoczęciu nadawania, Super RTL zmieni nazwę, ale nieznacznie. Oba składniki zostaną... najprościej zamienione. To, co może wyglądać jako spóźniony żart primaaprilisowy, w rzeczywistości kryje poważne intencje i ma pewien sens. Istniejąca od lat nieprawidłowość jest obecnie usuwana. Od 15.08.2023 r. zacznie funkcjonować RTL Super.
Pod silną marką parasolową RTL łączymy całą różnorodność dobrej rozrywki i niezależnego dziennikarstwa we wszystkich kanałach, gatunkach i ofertach. Marka parasolowa RTL jest zawsze na pierwszym miejscu, a następnie odpowiednie zróżnicowanie produktu. Tak więc "Super", który do tej pory był na czele, musi zostać w końcu podporządkowany
- wyjaśnił dyrektor marketingu RTL Deutschland, Julian Weiss.
Wraz z RTL Up i płatnymi stacjami RTL Crime, RTL Passion i RTL Living, RTL Superma stworzyć spójny obraz rodziny kanałów RTL. Deklarowanym celem jest wzmocnienie marki RTL jako wiodącej europejskiej firmy rozrywkowej oraz ujednolicenie architektury marki w ramach całej RTL Group w Niemczech i za granicą.
RTL Super wizualnie zbliży się do designu RTL, który został wprowadzony 2 lata temu. Niedawno RTL odnowił niemieckie stacje radiowe, a także stacje w Holandii, na Węgrzech i w Luksemburgu.
Teraz przyszła kolej na Super RTL, choć prawdą jest, że Super RTL w paśmie dziennym już dawno zszedł na dalszy plan na rzecz dziecięcej marki Toggo i działa przede wszystkim jako nadawca wieczornej rozrywki dla dorosłych. Jednak jako kanał drugiej generacji, Super RTL ma "długą historię" i jest bardzo dobrze znany wśród widzów w Niemczech i nie tylko. W latach 90-tych Super RTL był nadawany w każdej sieci kablowej w Polsce i miał dużą popularność, bo emitował najwięcej produkcji amerykańskiego koncernu Walt Disney Company. Obecnie jest znany z niekodowanego przekazu satelitarnego na satelicie Astra 19,2°E. Logo Super RTL z lat 90-tych zeszłego stulecia
Nowa marka RTL Super wraz z odnowionym wyglądem zacznie obowiązywać od 15 sierpnia 2023 roku.
Nadal ma być zachowana marka rozrywkowa dla dzieci Toggo. Z ponad 20-procentowym udziałem w rynku w podstawowej grupie docelowej dzieci od 3 do 13 lat, Toggo jest liderem w oglądalności i wyprzedza z dużą przewagą konkurencyjne stacje KiKa i Disney Channel.